Business and Communications Management

Faculty

Faculty of Agricultural Science and Landscape Architecture

Version

Version 11.0 of 10/08/2020

Code of Module

44B0604

Modulename (german)

Unternehmensführung und Kommunikationsmanagement

Study Programmes

Wirtschaftsingenieurwesen Agrar/Lebensmittel (B.Eng.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Schnitker, Karin

Lecturer(s)
  • Schnitker, Karin
  • Kussin, Matthias
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
50Vorlesungen
20Gastdozentenreihe
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
50Prüfungsvorbereitung
Recommended Reading

BEA, F. X./HAAS, J. (2005): Strategisches Management, 4. Aufl., Stuttgart.DILLERUP, R./STOI, R. (2008): Unternehmensführung, 2. Aufl., München.EHRMANN, H. (2007): Unternehmensplanung. In: Olfert, K. (Hrsg.): Kompendium der praktischen Betriebswirtschaft, 5. Aufl., Ludwigshafen.HILL, C.W.L./JONES, G.R. (2010): Strategic Management - an integrated Approach, South Western Cangage Learning, Mason, USA.LEIPZIGER, J. (2009): Konzepte entwickeln. Handfeste Anleitungen für Kommunikation. Frankfurt. FAZ-BuchMAST, C. ( 2013): Unternehmenskommunikation. Konstanz. UVK.MERTEN, K. (2013): Konzeption von Kommunikation. Theorie und Praxis des strategischen Kommunikationsmanagements. Springer VS: WiesbadenPORTER, M. E. (2013): Wettbewerbsstrategie - Methoden zur Analyse von Branche und Konkurrenten, Campus Verlag, Frankfurt/M./NYC.WELGE, K./AL-LAHAM, A. (2008): Strategisches Management, Grundlagen – Prozess – Implementierung, 5. Aufl., Wiesbaden.

Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Viva Voce
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German