E-Business-Realization of the electronic Value-Chain

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 8.0 of 04/05/2022

Code of Module

22M0877

Modulename (german)

E-Business-Realisierung der elektronischen Wertschöpfungskette

Study Programmes
  • Business Management (M.A.)
  • International Business and Management (Master) (M.A.)
  • Controlling und Finanzen (M.A.)
Level of Module

4

Responsible of the Module

Schmidt, Andreas

Lecturer(s)
  • Schmidt, Andreas
  • Bensberg, Frank
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
45Seminare
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
105Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
Recommended Reading

Kollmann, Tobias: E-Business – Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Net Economy. Gabler Verlag, Wiesbaden, 4. Aufl. 2011

Meier, Andreas; Stormer, Henrik: eBusiness & eCommerce: Management der digitalen Wertschöpfungskette. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2008

Meier, Andreas; Stormer, Henrik: eBusiness & eCommerce: Managing the Digital Value Chain. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2009

Stahl, Ernst; Wittmann, Georg; Krabichler, Thomas; Breitschaft, Markus: E-Commerce-Leitfaden – Noch erfolgreicher im elektronischen Handel. Universitätsverlag Regensburg, 3. Aufl., 2015

Gesellschaft für Informatik e. V., Fachgruppe eCommerce

The European eBusiness w@tch: www.ebusiness-watch.org

BMWi: Digitale Strategie 2025. 2016, www.de.digital

BMWi: Grünbuch Digitale Plattformen – Regeln für die digitale Wirtschaft. Mai 2016, de.digital/gruenbuch

Graded Exam
  • Homework / Assignment
  • Two-Hour Written Examination
  • Portfolio exam
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German