Sales and Cooperation Management
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 9.0 of 04/05/2022
- Code of Module
22M0367
- Modulename (german)
Vertriebs- und Kooperationsmanagement
- Study Programmes
- Business Management (M.A.)
- Controlling und Finanzen (M.A.)
- International Business and Management (Master) (M.A.)
- Level of Module
5
- Responsible of the Module
Franke, Jürgen
- Lecturer(s)
- Eggers, Sabine
- Franke, Jürgen
- Griese, Kai Michael
- Roll, Oliver
- Credits
5
- Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden Std. Workload Lehrtyp 45 Vorlesungen Workload Dozentenungebunden Std. Workload Lehrtyp 41 Veranstaltungsvor-/-nachbereitung 42 Kleingruppen 22 Bearbeitung der Fallstudie / Exkursion
- Recommended Reading
Albers, S..et al. (Hrsg.) (2003): Management virtueller Unternehmen, Wiesbaden
Homburg, Ch.: (2003): Sales Excellence, 3. Aufl., Wiesbaden
Saraiva, C. (2007): Effektive Kundenorientierung durch Instrumente des Vertriebscontrolling, München
Sydow, J. (Hrsg.) (2001): Management von Netzwerkorganisationen, 2. Aufl., Wiesbaden
Winkelmann, Peter (2008): Vertriebskonzeption- und Steuerung, 4. Aufl., München
Wohlgemuth, O. (2002): Management netzwerkartiger Kooperationen, Wiesbaden
- Graded Exam
- Two-Hour Written Examination
- Oral Presentation / Seminar Paper
- Portfolio exam
- Examination Requirements
- Duration
1 Term
- Module Frequency
Only Winter Term
- Language of Instruction
German