Media Psychology

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 10.0 of 03/15/2022

Code of Module

22B1188

Modulename (german)

Medienpsychologie

Study Programmes

Wirtschaftspsychologie (B.Sc.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Genkova Petkova, Petia

Lecturer(s)
  • Genkova Petkova, Petia
  • Kühn, Stephan
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
45Vorlesung und Übungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
20Literaturstudium
30Kleingruppen
25Prüfungsvorbereitung
Recommended Reading

Wirtz, B. W. (2020). Media Management, Strategy, Business Models and Case Studies. New York. Springer. Noam, E. M. (2019) Media and Digital Management. New York. Springer. Trepte, S. & Reinecke, L. (2019). Medienpsychologie (2. Aufl.). Grundriss der Psychologie: Bd. 27. Stuttgart: Kohlhammer.Mangold, R., Vorderer, P., & Bente, G. (2004). Lehrbuch der Medienpsychologie. Hogrefe Verlag.Krämer, N., Schwan, S., Unz, D., & Suckfüll, M. (2016). Medienpsychologie: Schlüsselbegriffe und Konzepte. Kohlhammer Verlag.Trepte S., Reinecke L. (2010) Medienpsychologie. In: Steins G. (eds) Handbuch Psychologie und Geschlechterforschung. VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi.org/10.1007/978-3-531-92180-8_13 Döring, Nicola (2003): Sozialpsychologie des Internet. 2. Aufl. Göttingen u.a.: Hogrefe.

Graded Exam
  • Homework / Assignment
  • One-Hour Written Examination
  • Oral Presentation / Seminar Paper
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German