Economic Decisions and Consumer Behaviour

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 4.0 of 01/18/2016

Code of Module

22B1183

Modulename (german)

Kaufentscheidungen und Konsumentenverhalten

Study Programmes

Wirtschaftspsychologie (B.Sc.)

Level of Module

3

Responsible of the Module

Zöller, Henrik

Lecturer(s)
  • Zöller, Henrik
  • Genkova Petkova, Petia
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30betreute Kleingruppen
30Vorlesungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
30Literaturstudium
15Referate
15Hausarbeiten
Recommended Reading

Becker, W. (2004). Verkaufspsychologie. 3. Aufl. München: Profil VerlagBerekoven, L., Eckert, W., Ellenrieder, P. (2009). Marktforschung. Methodische Grundlagen und Anwendungen. 12. Aufl. Wiesbaden: GablerFantapié Altobelli, C. (2011). Marktforschung. 2. Aufl. Konstanz: UVK VerlagsgesellschaftFoscht, T., Swoboda, B. (2007). Käuferverhalten. 3. Aufl. Wiesbaden: GablerJungermann, H., Pfister, H.R., Fischer, K. (2010). Die Psychologie der Entscheidung. 3. Aufl. Heidelberg: Spektrum Akademischer VerlagKahneman, D. (2011). Thinking, fast and slow. London: Allen LaneKroeber-Riel, W., Weinberg. P., Gröppel-Klein, A. (2009). Konsumentenverhalten. 9. Aufl. München: VahlenMayer, H., Illmann, T. (2000). Markt- und Werbepsychologie. Stuttgart: Schäffer-PoeschelMoser, K. (2002). Markt- und Werbepsychologie. Göttingen: HogrefeTrommsdorff, V., Teichert, T. (2011): Konsumentenverhalten. 8. Aufl. Stuttgart: KohlhammerWiswede, G. (2007). Einführung in die Wirtschaftspsychologie. 4. Aufl., München: Ernst Reinhardt Verlag

Graded Exam
  • Viva Voce
  • Homework / Assignment
  • Two-Hour Written Examination
  • Oral Presentation / Seminar Paper
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Winter and Summer Term

Language of Instruction

German