Foundations of Market and Consumer Psychology

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 3.0 of 01/15/2016

Code of Module

22B0609

Modulename (german)

Grundlagen der Markt- und Konsumentenpsychologie

Study Programmes

Wirtschaftspsychologie (B.Sc.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Zöller, Henrik

Lecturer(s)
  • Zöller, Henrik
  • Genkova Petkova, Petia
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Vorlesungen
30betreute Kleingruppen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
30Literaturstudium
30Referate
Recommended Reading

Aaker, D.A., Kumar, V., Day, G.S., Leone, R.P. (2011). Marketing Research. 10. Aufl. New York: Wiley&SonsBerekoven, L., Eckert, W., Ellenrieder, P. (2009). Marktforschung. Methodische Grundlagen und Anwendungen. 12. Aufl. Wiesbaden: GablerBortz, J., Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation. 4. Aufl. Heidelberg: SpringerBuber, R., Holzmüller, H.H. (Ed.) (2007). Qualitative Marktforschung. Wiesbaden: GablerFantapié Altobelli, C. (2011). Marktforschung. 2. Aufl. Konstanz: UVK VerlagsgesellschaftHerrmann, A., Homburg, C., Klarmann, M. (Ed.) (2008). Handbuch Marktforschung. 3. Aufl. Wiesbaden: GablerKroeber-Riel, W., Weinberg. P., Gröppel-Klein, A. (2009). Konsumentenverhalten. 9. Aufl. München: VahlenMayer, H., Illmann, T. (2000). Markt- und Werbepsychologie. Stuttgart: Schäffer-PoeschelNaderer, G., Balzer, E. (Ed.) (2007). Qualitative Marktforschung in Theorie und Praxis. Wiesbaden: GablerRaab, G., Unger, A., Unger, F. (2009): Methoden der Marketing-Forschung. 2. Aufl. Wiesbaden: GablerRosenstiel, L.v., Neumann, P. (2002). Marktpsychologie. Darmstadt: Primus VerlagSalcher, E.F. (1995). Psychologische Marktforschung. 2. Aufl. Berlin: W. deGruyterWeis, H.C., Steinmetz, P. (2012). Marktforschung. 8. Aufl. Herne: Kiehl/NWBWiswede, G. (2007). Einführung in die Wirtschaftspsychologie. 4. Aufl., München: Ernst Reinhardt Verlag

Graded Exam
  • Viva Voce
  • Homework / Assignment
  • Two-Hour Written Examination
  • Oral Presentation / Seminar Paper
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Winter and Summer Term

Language of Instruction

German

 

Contact

Hochschule Osnabrück
University of Applied Sciences
Albrechtstr. 30
49076 Osnabrück
Phone: +49 (0)541 969-0
Fax: +49 (0)541 969-2066
E-Mail: webmaster@hs-osnabrueck.de

© 2019 HOCHSCHULE OSNABRÜCK
UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES

Visit us