eBusiness

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 7.0 of 10/28/2020

Code of Module

22B0343

Modulename (german)

eBusiness

Study Programmes
  • Betriebswirtschaft und Management - WiSo (B.A.)
  • Betriebliches Informationsmanagement (B.Sc.)
  • Internationale Betriebswirtschaft und Management (B.A.)
Level of Module

2

Responsible of the Module

Schmidt, Andreas

Lecturer(s)
  • Schmidt, Andreas
  • Hübner, Ursula Hertha
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
20Vorlesungen
40Seminare
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
40Referate
20Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
20Literaturstudium
10Hausarbeiten
Recommended Reading

Schmidt, Andreas: Wissenszentriertes Kundenbeziehungsmanagement – Wie Customer Artificial Intelligence Ihr Unternehmen smart macht. Kohlhammer Verlag, 2020

Gläß, R.; Leukert, B.: Handel 4.0, Die Digitalisierung des Handels – Strategien, Technologien, Transformation, in aktueller Auflage, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg.

Jelassi, T. and Enders, A. Strategies for E-business: Creating Value through Electronic and Mobile Commerce. Pearson Education, Edinburgh 2005

Kollmann, Tobias: E-Business - Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. in aktueller Auflage, SpringerGabler, Wiesbaden

Meier, Andreas; Stormer, Henrik: eBusiness & eCommerce – Management der digitalen Wertschöpfungskette. in aktueller Auflage, SpringerGabler, Wiesbaden

Hübner, U. and Elmhorst M. eBusiness in Healthcare. From eProcurement to Supply Chain Management. Springer, New York, London 2008

The European eBusiness w@tchhttp://www.ebusiness-watch.org/

Bundesverband digitale Wirtschaft (BVDW), www.bvdw.org

Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V. (bevh), www.bevh.org

Graded Exam
  • Homework / Assignment
  • Two-Hour Written Examination
  • Portfolio exam
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Winter Term

Language of Instruction

German