Management Tools

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 9.0 of 11/07/2022

Code of Module

22B0235

Modulename (german)

Management Tools (dual)

Study Programmes

Betriebswirtschaft (dual) - WiSo (B.A.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Halstrup, Dominik

Lecturer(s)
  • Frie, Jan
  • Halstrup, Dominik
  • Hofmann, Kay Hendrik
  • Temme, Thomas
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
45Vorlesungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
10Referate
60Literaturstudium
10Lernort Betrieb
Recommended Reading

Dillerup, R., Stoi, R. (2016), Unternehmensführung: Konzepte, Strategien und Praxis für erfolgreiches Management und Leadership, Vahlen,Homburg, C. (2016), Marketingmanagement: Strategie - Instrumente - Umsetzung – Unternehmensführung, 6. Auflage, SpringerGablerJohnson, G., Scholes, K., Whittington R. (2016), Strategisches Management. Eine Einführung, 10. Auflage (deutsche Übersetzung), Prentice Hall,Schneider, D. / Pflaumer, P. (Hrsg) (2001), Power Tools - Management - Beratungs- und Controllinginstrumente, Gabler,Simon, H. / von der Gathen, A. (2010), Das große Handbuch der Strategieinstrumente - Werkzeuge für eine erfolgreiche Unternehmensführung, Campus

Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Oral Presentation / Seminar Paper
  • Project Report
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Winter Term

Language of Instruction

German