Case Study Analysis in Communication Management

Faculty

Institute of Communication

Version

Version 8.0 of 12/12/2022

Code of Module

74B0021

Modulename (german)

Fallanalysen im Kommunikationsmanagement

Study Programmes

Kommunikationsmanagement (B.A.)

Level of Module

3

Mission Statement

Among communication managers’ set of expertise is to critically reflect and evaluate campaigns, with respect to digitized communication in specific. Students will review and explore the applicability of theories and methods to cases and examples of PR and strategic communication.

Content

Presenting campaigns and examples of strategic communicationApplying methods of analysisApplying qualititative research to the analysis and evaluation of campaigns and strategic communication

Responsible of the Module

Schwägerl, Christian

Lecturer(s)
  • Schwägerl, Christian
  • Fuhrberg, Reinhold
  • Knorre, Susanne
  • Kocks, Klaus
  • Harden, Lars
  • Osterheider, Felix
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
15Seminare
30Übungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
30Kleingruppen
30Präsentation Analyseergebnisse
Recommended Reading

Bonfadelli, H. & Friemel, T. (2017). Medienwirkungsforschung. Konstanz/München.

Esch, F.-R., & Eichenauer (2016). Verfahren zur Messung von Kommunikation im Internet und bei Social Media. In F.-R. Esch, T. Langer & M. Bruhn (Hrsg.), Handbuch Controlling derKommunikation (2. Aufl., S. 385–406). Wiesbaden: Springer Gabler.

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Macnamara, J. (2018). Evaluating Public Communication. Exploring New Models, Standards, and Best Practice, London/New York: Routledge.

Nothhaft H., Bentele G. (2020) Konzeption von Kommunikationsprogrammen in der Unternehmenskommunikation. In: Zerfaß A., Piwinger M., Röttger U. (eds) Handbuch Unternehmenskommunikation. Springer Gabler, Wiesbaden. doi.org/10.1007/978-3-658-03894-6_22-1

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Röttger U. (2019) Kommunikationskampagnen planen und steuern: Thematisierungsstrategien in der Öffentlichkeit. In: Zerfaß A., Piwinger M., Röttger U. (Hrsg.) Handbuch Unternehmenskommunikation. Springer Gabler, Wiesbaden. doi.org/10.1007/978-3-658-03894-6_23-1

Schach, A. & Christoph. C. (Hrsg.) (2018), Handbuch Sprache in den Public Relations. Theoretische Ansätze – Handlungsfelder – Textsorten. Wiesbaden: VS Verlag.

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Graded Exam
  • Case Study, oral
  • Case Study, written
  • Viva Voce
  • Oral Presentation / Seminar Paper
  • One-Hour Written Examination
  • Homework / Assignment
Ungraded Exam

Regular Participation

Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Winter Term

Language of Instruction

German