Occupational Therapy Process Management, Evaluation and Documentation

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 6.0 of 05/27/2021

Code of Module

22B1084

Modulename (german)

Prozesssteuerung/Evaluation/Dokumentation-Ergotherapie

Study Programmes

Ergotherapie, Physiotherapie (dual) (B.Sc.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Berding, Jutta

Lecturer(s)
  • Berding, Jutta
  • Ballenberger, Nikolaus
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
20Vorlesungen
25betreute Kleingruppen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
50Kleingruppen
25Prüfungsvorbereitung
Recommended Reading

Evidenzbasierte Praxis:DVE (2011). Indikationskatalog Ergotherapie: - Heilmittel-Richtlinie - Ambulante Versorgung - Stationäre Versorgung - Leistungsbeschreibungen - Diagnosen nach ICD-10 - Assessment-Instrumente

Duncan, E. (2009): Skills for Practice in Occupational Therapy. Section 3: Evidence-based and research skills for practice. Churchill Livingstone

Dunn, W. (2008): Bringing Evidence into Everyday Practice. Slack Incorporated

Heilmittelkatalog Ergotherapie/ Stimm-, Sprech-, Sprachtherapie

Hahme N., Schürken L., Kuntze A., Marotzki U., Mentrup C. Weber P. (2010). Berichtsschema für die ambulante Pädiatrie: Von der Entwicklung zur Anwendung - Eine Studie. Vita Activa

Leiner, F. (2003): Medizinische Dokumentation. 4. Auflage, Stuttgart: Schattauer GmbH

Weinhold, W. (2008): EDV-gestützte modularisierte Assessment-geleitete Therapiedokumentation: „emat“. In: pt_Zeitschrift für Physiotherapeuten, 2 (60), S. 160-170

Sackett, D.L. (2000): Evidence-based medicine : how to practice and teach EBM.Edinburgh [u.a.]: Churchill Livingstone

Graded Exam
  • Project Report, written
  • Oral Presentation / Seminar Paper
  • Case Study
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Winter Term

Language of Instruction

German