Care for People with Disabilities

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 14.0 of 08/09/2017

Code of Module

22B0521

Modulename (german)

Pflege von Menschen mit Behinderung

Study Programmes

Pflege (dual) - WiSo (B.Sc.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Kühme, Benjamin

Lecturer(s)
  • Hotze, Elke
  • Moers, Martin
  • Kühme, Benjamin
  • Kuhnke, Ulrich
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
10Seminare
10betreute Kleingruppen
10Übungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
18Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
16Literaturstudium
20Prüfungsvorbereitung
66Lernort Praxis
Recommended Reading

Ahmann, Martina (2001): Was bleibt vom menschlichen Leben unantastbar? Kritische Analyse der Rezeption des praktisch-ethischen Entwurfs von Peter Singer aus praktisch-theologischer Perspektive. Münster: LIT (Theologie und Praxis 11)

Balandin, S. (2011): Participation by adults with lifelong disability: More than a trip to the bowling alley. International Journal of Speech-Language Pathology 13 (3). P. 207- 217

Cloerkes, Günther (2007): Soziologie der Behinderten. Universitätsverlag Winter, Heidelberg

Dusseljee, J.C.E., Rijken, P.M., Cardol, M., Curfs, L.M.G., Groenewegen, P.P (2011): Participation in daytime activities among people with mild or moderate intellectuall disabillity. Journal of intellectual Disability Research. Volume 55, Part 1. P. 4-18

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Röh, Dieter (2009): Soziale Arbeit in der Behindertenhilfe

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Tacke, D., Möhle, C., Steffen, H.-T. (2015): Caring in der Betreuung lern- und körperbehinderter Patienten im Krankenhaus- eine qualitative Studie. In: Pflege& Gesellschaft. H.3. 20. Jg. Weinheim: Beltz Juventa. S. 262-282

Tiesmeyer, K. (2015): Unterstützung von älteren Menschen mit Behinderung und erhöhtem Pflegebedarf – Wissenschaftliche Herausforderungen. In: Pflege& Gesellschaft. H.3. 20. Jg. Weinheim: Beltz Juventa. S. 241- 261

Graded Exam
  • Homework / Assignment
  • Two-Hour Written Examination
  • Viva Voce
  • Project Report
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German