Environmental Communication and Education

Faculty

Faculty of Agricultural Science and Landscape Architecture

Version

Version 1 of 27.08.2025.

Module identifier

44B0631

Module level

Bachelor

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

only summer term

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Workload hoursType of teachingMedia implementationConcretization
20Lecture-
30Seminar-
10Practice-
Lecturer independent learning
Workload hoursType of teachingMedia implementationConcretization
60Work in small groups-
30Preparation/follow-up for course work-
Graded examination
  • Project Report, oral or
  • oral exam or
  • Homework / Assignment
Literature

CORNELL, J. (2006): Mit Kindern die Natur erleben. Verlag an der Ruhr, Mühlheim/Ruhr.

KLEINHÜCKELKÖTTEN, S.; WEGNER, E. (2010): Nachhaltigkeit kommunizieren – Zielgruppen, Zugänge, Methoden. Ecolog-Institut, Hannover

KALFF, M., EISFELD, J.-G., BÜHRING, U., FILIPSKI, C., HELD, A. & LANGHOLF, H. (1994): Handbuch zur Natur- und Umweltpädagogik. Theoretische Grundlegung und praktische Anleitungen für ein tieferes Mitweltverständnis. - Ulmer Verlag, Tuningen

WITTE, U. (2014): Nachhaltigkeit gestalten. Trends und Entwicklungen in der Umweltkommunikation. DBU, Oekom-Verlag, München.

WINKEL, G. (1995): Umwelt und Bildung. Denk- und Praxisanregungen für eine ganzheitliche Natur- und Umwelterziehung. - Kallmeyersche Verlagsbuchhandlung, Seelze

Applicability in study programs

  • Landscape Development
    • Landscape Development B. Eng. (01.09.2025)

    Person responsible for the module
    • Petermann, Cord
    Teachers
    • Petermann, Cord