Environmental Communication and Education
- Faculty
Faculty of Agricultural Science and Landscape Architecture
- Version
Version 1 of 27.08.2025.
- Module identifier
44B0631
- Module level
Bachelor
- Language of instruction
German
- ECTS credit points and grading
5.0
- Module frequency
only summer term
- Duration
1 semester
- Overall workload
The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").
- Teaching and learning methods
Lecturer based learning Workload hours Type of teaching Media implementation Concretization 20 Lecture - 30 Seminar - 10 Practice - Lecturer independent learning Workload hours Type of teaching Media implementation Concretization 60 Work in small groups - 30 Preparation/follow-up for course work -
- Graded examination
- Project Report, oral or
- oral exam or
- Homework / Assignment
- Literature
CORNELL, J. (2006): Mit Kindern die Natur erleben. Verlag an der Ruhr, Mühlheim/Ruhr.
KLEINHÜCKELKÖTTEN, S.; WEGNER, E. (2010): Nachhaltigkeit kommunizieren – Zielgruppen, Zugänge, Methoden. Ecolog-Institut, Hannover
KALFF, M., EISFELD, J.-G., BÜHRING, U., FILIPSKI, C., HELD, A. & LANGHOLF, H. (1994): Handbuch zur Natur- und Umweltpädagogik. Theoretische Grundlegung und praktische Anleitungen für ein tieferes Mitweltverständnis. - Ulmer Verlag, Tuningen
WITTE, U. (2014): Nachhaltigkeit gestalten. Trends und Entwicklungen in der Umweltkommunikation. DBU, Oekom-Verlag, München.
WINKEL, G. (1995): Umwelt und Bildung. Denk- und Praxisanregungen für eine ganzheitliche Natur- und Umwelterziehung. - Kallmeyersche Verlagsbuchhandlung, Seelze
- Applicability in study programs
- Landscape Development
- Landscape Development B. Eng. (01.09.2025)
- Person responsible for the module
- Petermann, Cord
- Teachers
- Petermann, Cord