International guest students welcome! Internationale Gaststudierende begrüßt Donnerstag, 21. September 2017

Dear international students, welcome at the Faculty of Engineering and Computer Science!

Starting 25 September, 30 international visiting students from 13 countries will complete their exchange study or internship semester at the Faculty of Engineering and Computer Science.

Ab dem 25. September werden 30 Studierende aus 13 Ländern ihr Studien- oder Praxissemester an der Fakultät Ingenieurwissenschaften und Informatik absolvieren.

The guest students come from the partner universities of the faculty and will now attend courses or internships in one of the 43 labs or write their Bachelor or Master thesis. Shortly before the beginning of the summer semester, many of them came to the orientation days on the Campus Westerberg. After the welcome by the members of the International Faculty Office and two German teachers, a first get-together was on the agenda.

In a few days, the guests from Brazil, China, Finland, Great Britain, India, Italy, Japan, Jordan, Mexico, the Netherlands, Russia, Spain, and USA will start studying. Most of them will complete an English-language bachelor-level course "European Project Semester", other students will write their theses or work on projects in one of the modern faculty labs.

The visiting students are supported by "buddies" - students of older semesters, who assist them in finding their way around Osnabrück and the university.

Welcome, dear international students! We wish you a pleasant and informative time at our faculty!

Die Gaststudierenden kommen aus den Partneruniversitäten der Fakultät und werden nun Lehrveranstaltungen besuchen oder in einem der 43 Laboren Praktika absolvieren oder Abschlussarbeiten schreiben. Kurz vor Semesterbeginn kamen viele von ihnen zu den Orientierungstagen auf den Campus Westerberg. Nach der Begrüßung durch die Mitglieder des International Faculty Office und die Deutschdozentinnen stand erst einmal eine Kennenlernrunde auf dem Programm.

In wenigen Tagen geht es für die Gäste aus Brasilien, China, Finnland, Großbritannien, Indien, Italien, Japan, Jordanien, Mexiko, den Niederlanden, Russland, Spanien und den USA richtig los. Die meisten von ihnen absolvieren einen englischsprachigen Kurs auf Bachelor-Niveau namens "European Project Semester" schreiben Abschlussarbeiten oder bearbeiten Projekte in modernen Laboren der Fakultät.

Betreut werden sie von „Buddys“, zu Deutsch „Kumpels“ – es sind Studierende älterer Semester, die ihren internationalen Gästen das Einleben in der Stadt und an der Hochschule erleichtern.

Herzlich willkommen, liebe internationale Studierende! Wir wünschen Ihnen eine schöne und lehrreiche Zeit an unserer Fakultät!

Von: Lidia Wübbelmann

incoming-2017-18.jpg