Defining and Developing Quality

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 1 of 01.08.2023.

Module identifier

22B0523

Module level

Bachelor

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

only winterterm

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
25SeminarPresence-
5Learning in groups / Coaching of groupsPresence-
Lecturer independent learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
53Study of literature-
25Exam preparation-
42Other-
Graded examination
  • Written examination or
  • Presentation
Literature

Büscher, A.; Krebs, M. (2022): Qualität in der Pflege. München: Ernst Reinhardt Verlag, utb

Deutsches Netzwerk für Qualitätsentwicklung in der Pflege (Hrsg.) (2019): Methodisches Vorgehen zur Entwicklung, Einführung und Aktualisierung von Expertenstandards und zur Entwicklung von Indikatoren zur Pflegequalität auf Basis der Expertenstandards. Osnabrück: DNQP

Schiemann, D.; Moers, M.; Büscher, A. (Hrsg.) (2017): Qualitätsentwicklung in der Pflege. Konzepte, Methoden und Instrumente. Stuttgart: Kohlhammer

Applicability in study programs

  • Nursing (dual programme)
    • Nursing (dual programme), B.Sc. (01.09.2023)

    Person responsible for the module
    • Büscher, Andreas
    Teachers
    • Büscher, Andreas
    • Krebs, Moritz
    Further lecturer(s)

    Stehling, Heiko; Lehrende aus der Praxis der Qualitätsentwicklung in der Pflege als Gastdozent*innen oder Lehrbeauftragte